1. Уверете се, че в ECU-то не са записани грешки. Ако такива има, отстранете проблема и след това изчистете грешките. Настройки по двигателя има смисъл да се правят единствено при грешка 55, т.е. при нормално функциониране на всички датчици, които се следят от ECU-то: Проверка на ECU без компютър.
2. Почистете/подменете дистрибуторната капачка и палеца.
3. Подменете запалителните свещи с такива с подходящо топлинно число, форма, вид и gap на електрода.
4. Проверете изправността на кабелите за свещи.
5. Подменете въздушния филтър с нов, а в случай, че използвате aftermarket филтър, почистете го.
6. Използвайте подходящ спрей, за да почистите MAF сензора. Допълнително замасяване на MAF-а е желателно.
7. Почистете дросела.
8. Проверете положението на TPS сеонзора. При правилно позициониран TPS, би трябвало да видите между 0.45 и 0.55 волта при затворен (желателни са 0.50 волта) и над 4 волта при максимално отворен дросел: Проверка и настройка на TPS.
9. Демонтирайте, разглобете и почистете внимателно IACV клапана (клапан за регулиране на празния ход). Също така почистете и всмукателния колектор около клапана. Внимавайте с гарнитурата намираща се между клапана и колектора, особено при монтиране на клапана обратно на мястото му.
10. Запалете двигателя и изчакайте достигане на работна температура, т.е. отваряне на термостата.
11. При работещ загрял мотор, на празен ход, без включени консуматори, издърпайте буксата на TPS-а. Ако оборотите са настроени правилно, няма да забележите почти никаква промяна в работата на двигателя. Възможно е обаче двигателя да загасне или другата крайност - оборотите да се повишат. В случай, че двигателя загасне, преди да го запалите отново завъртете с няколко пълни оборота винта на IACV клапана в посока обратна на часовниковата стрелка. Това ще гарантира достъпа на допълнително количество въздух, т.е. при опит да запалите (с откачен TPS), би трябвало двигателя да не загасне отново.
С откачен TPS, настройте оборотите (отново от винта на IACV клапана) до достигане на 850 +/- 50 оборота за P10, B13, N14 и 800 +/- 50 за P11 и N15. След постигане на желания резултат, закачете буксата на TPS-a и изчакайте 20-30 секунди. Оборотите на двигателя първоначално ще се променят, а след това нормализират. След това изгасете двигателя, изчакайте няколко секунди и го запалете отново.
Би трябвало след последователносто спазване на всички точки от 1 до 11 да имате добре работещ SR20 двигател с правилно настроени TPS и IACV, откъдето и стабилен празен ход. Разбира се, съществуват още много фактори, които биха могли да повлияят негативно върху работата на двигателя и да доведат до невъзможността описаната по-горе процедура да има благоприятен ефект. Някой от тях са:
- неправилна центровка (положение на делкото)
- неработеща ламбда сонда (при B13, N14, P10 115/150 hp и при P11 и N15)
- неправилно функциониращ EGR
- vacuum leak, което би могло да бъде както пукнат вакуумен маркуч или некачествена скоба, така и сцепен въздушен (гофрен) маркуч, свързващ MAF-а и дросела.
- запушен/и инжектор/и
- амортизирана горивна помпа, задръстен горивен филтър, развален горивен регулатор
- загуба на компресия в 1 или повече цилиндри, и т.н.
Центроква на двигателя е възможно да бъде направена единствено с помощта на стробоскоп. Режимът за настройване на оборотите на празен ход е всъщност режима за настройка центровката на двигателя, т.е. - на загрял мотор, без включени консуматори, при изключен TPS и с помощта на стробоскоп би трябвало да виждате 15*.
Промяната положението на делкото променя и оборотите на двигателя!
Да се има предвид, че след настройване на timing-a (базовото предварение, центровката, делкото и т.н.) оборотите ще се променят правопропорциално, т.е. ако сте увеличили предварението от 10* на 15*, оборотите ще се увеличат, и обратно.
Настройте делкото така, че да виждате 15* и след това коригирайте оборотите на празен ход посредством винта на IACV клапана.
Независимо заводските предписания, желателно е базовият timing да бъде в рамките на 16*-17*. Макар и незначително, това променя работата на двигателя като води до минално увеличение на мощността при по-високи обороти. За сметка на това се увеличава сприхавостта на мотора при подаването и отнемането на газ.
След извършването на гореспоменатата процедура, би трябвало делкото да се намира в приблизително средно положение. Евентуално положение на делкото в крайна позиция в комбинация с невъзможността да бъдат постигнати 15*, биха сочили към неправилно зацепена верига.
Написаното по-горе е АБВ за всеки притежаващ и поддържащ SR20. Всеки въпрос свързан с работата на двигателя, следва да търси отговор първо тук и едва тогава да 'вижда бял свят'.
Базови настройки
- martin7937
- Администратор
- Posts: 236
- Joined: Sun May 13, 2012 7:10 pm
- Contact:
- martin7937
- Администратор
- Posts: 236
- Joined: Sun May 13, 2012 7:10 pm
- Contact:
Re: Базови настройки
Изходно положение за каквото и да е последващо модифициране са по-горе описаните базови настройки!
От този линк човек може най-общо да се образова отновсо всичко, което е възможно да се постигне със SR20 мотор, като горница над заводските показатели за конски сили и въртящ момент: http://www.nissantuners.gr/forum/index. ... /wap2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
От този линк човек може най-общо да се образова отновсо всичко, което е възможно да се постигне със SR20 мотор, като горница над заводските показатели за конски сили и въртящ момент: http://www.nissantuners.gr/forum/index. ... /wap2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- martin7937
- Администратор
- Posts: 236
- Joined: Sun May 13, 2012 7:10 pm
- Contact:
Re: Базови настройки
Трия си старите Bookmarks свързани с Nissan и ето нещо полезно, на което попаднах. Не е точно за начинаещи, ама поне веднъж всеки НЕначинаещ SR20 тюнер трябва да го извърви този път (дай Боже в компанията на комплект JWT валове)
http://www.sr20-forum.com/naturally-asp ... iming.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sr20-forum.com/naturally-asp ... iming.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Базови настройки
В духа на това аз настройвам по ей това и смея да твърдя, че дори незрящ любител на SR20 може да си направи cam timing-а по това Просто няма как да се объркаш.
eGTT