Проблем уред за масло?!?
Проблем уред за масло?!?
От както съм купил колата имам проблема с уреда за налягане на маслото. Навъртял съм около 130 000 км. В началото като е запалиш сутрин вдигаше до 7 бара налягане и като загрее падаше на 0, а сега сутрин е паля и едвам вдига до 4 бара налягане. Вчера размених таблата и резултата тази сутрин е същият паля колата и на празен ход едвам вдига 4 бара. Днес мисля да разменя и датчиците да видим дали ще има промяна. Някой някакви идей?
- martin7937
- Администратор
- Posts: 236
- Joined: Sun May 13, 2012 7:10 pm
- Contact:
Re: Проблем уред за масло?!?
След като причината не е в таблото, което беше и моята идея, няма какво друго да е освен уреда. Нали се сещаш, че ако реално налягането на масло в двигателя беше около 0, която 0 виждам редовно на загрял мотор по кръстовищата, нещата щяха да са отдавна чал...
На самото пластмасово табло от задната страна се закрепва въпросната лента, която лента контактува с уредите посредством една доста глупаво измислена букса. Представлява следното нещо - поредица от 5-6 черни пластмасови клетки, оооооо нещо подобно, в които буксички влизат също толкова на брой крачета от лентата. При мен проблемът с уреда за бензин (давам контакт и стрелката отива на мах, а след това по някое време се връща където трябва) се оказа точно в тази глупава връка - някое краче не е давало добър контакт. Мислел съм си, че точно там е и проблема с налягането на маслото, но уви. Имай предвид, че цялото табло и всички инструменти съм ги свалял и карал на майстор, за да ги презапоява. Резултат нула..
На самото пластмасово табло от задната страна се закрепва въпросната лента, която лента контактува с уредите посредством една доста глупаво измислена букса. Представлява следното нещо - поредица от 5-6 черни пластмасови клетки, оооооо нещо подобно, в които буксички влизат също толкова на брой крачета от лентата. При мен проблемът с уреда за бензин (давам контакт и стрелката отива на мах, а след това по някое време се връща където трябва) се оказа точно в тази глупава връка - някое краче не е давало добър контакт. Мислел съм си, че точно там е и проблема с налягането на маслото, но уви. Имай предвид, че цялото табло и всички инструменти съм ги свалял и карал на майстор, за да ги презапоява. Резултат нула..
Re: Проблем уред за масло?!?
Сложих друг датчик и положението стана още по зле. Паля колата изгасва лампата стрелката отлепва за малко и пак пада на нулата давам газ и седи на нулата. Засега нещата клонят към датчика. Да видим кога ще прежаля 100 лева да взема нов датчик и да се свършва тази одисея
Едит: Забравих да кажа че таблото е пробвано на друго еГТ и там работи напълно коректно на празен ход малко под 2 бара, а на 3000 оборота 4 бара. Така че таблото го изключвам като вариант в моя случай..... сега клоня повече към датчика.
Едит: Забравих да кажа че таблото е пробвано на друго еГТ и там работи напълно коректно на празен ход малко под 2 бара, а на 3000 оборота 4 бара. Така че таблото го изключвам като вариант в моя случай..... сега клоня повече към датчика.
Re: Проблем уред за масло?!?
Аз мога да споделя за синхрона между датчика стрелка и лампата... от опит Когато стрелката показва една идея под средата между 0 и първата чертичка(която се предполага, че е 2 бара) т.е говорим за реално налягане от 0.6 0.7 и на моменти спада още малко т.е към 0.4, 0.5 бара лампата започва да премигва. И пак от опит ви казвам, че като почне да премигва лампата започвате да се присещата за една поредица от цифри и букви, които в последствие се оказват серийни номера на биелни лагери Та очевидно визуализираното налягане от стрелковия датчик не съответства на истината. Когато бях "на гости" при Марто в Пловдив и на мен ми направи впчечатление, че показва много ниско налягане, точно като на другия Марто, докато при мен го няма този ефект.
eGTT
Re: Проблем уред за масло?!?
Темата е стара,но бих искал да споделя пресен опит по отношение на налягането на маслото.
При мен го има изтракването на студен мотор,та се заиграх с обтегача на веригата.Предполагах,че от него изпуска маслото обратно в картера при престой.Имам три обтегача и като ги разглеждах,забелязах,че на единия О пръстена е по дебел.Поставих него на и сега стрелката качва до 5 бара на студен мотор,а на загрял не пада под 1. Преди падаше на 0 почти. За съжаление,сутрешното изтракване си остана.
При мен го има изтракването на студен мотор,та се заиграх с обтегача на веригата.Предполагах,че от него изпуска маслото обратно в картера при престой.Имам три обтегача и като ги разглеждах,забелязах,че на единия О пръстена е по дебел.Поставих него на и сега стрелката качва до 5 бара на студен мотор,а на загрял не пада под 1. Преди падаше на 0 почти. За съжаление,сутрешното изтракване си остана.