Причини за лош перформънс

Post Reply
User avatar
caviara
VVL founder
Posts: 172
Joined: Sat May 12, 2012 11:51 pm
Location: София
Contact:

Причини за лош перформънс

Post by caviara » Wed Jun 05, 2013 9:22 am

Открижам нова тема, за да може малко да се полънят базите със знания, понеже винаги има нещо ново, което може да се научи.
Да кажа моето откритие отпреди две седмици:
смених стоковата горивна помпа с Wallbro 255 и в момента, колата се "реже" много повече във високите обороти (4000+) :shock:

След кратка проверка има и една интересна информация по въпроса, на този сайт:
http://www.underhoodservice.com/Article ... _draw.aspx
Aматьор с нек'ъф хибрид

User avatar
Xedox
DE+T pioneer
Posts: 117
Joined: Sun Dec 09, 2012 1:31 pm

Re: Причини за лош перформънс

Post by Xedox » Wed Jun 05, 2013 9:33 pm

Ще си позволя да изкажа мнение по въпроса, като имам и опит, обхващащ ситуацията. :) Този ефект, който си наблюдавал се даължи на съвкупност от няколко фактора. Първо наличието на високодебитната Walbro помпа кара заводския горивен регулатор да не съумява да поддържа налягането, което е поддържал със заводската помпа и често налягането се повишава. Този факт внася ефект на обогатяване на горивната смес, а имайки предвид,че заводската ти карта има заложена идея и за някаква форма на пестене на гориво дори при пълна газ се оказва благоприятен за ускорението на мотора. Ако пък ли старата ти помпа е започвала да сдава багажа, то ефекта е още по осезателен. Говоря нещата от опит по простата причина, че се сблъсках с това и в атмоферен и в турбо вариянт на моята кола. Още като я взех колата имаше зверски проблем с помпата. ПОдмяната и с 255 внесе чувствителна разлика в поведението на мотора особено във високите обороти. След това с простия си акъл при едно от сглобяванията бях решил да "реорганизирам" системата в резервоара и махнах оня металния накрайник на обратното гориво и пуснах маркуча в резервоара. Груба грешка. На 20-та минута помпата изсмуква бензина от казана, а темпа на напълването му като скачен съд с резервоара беше по-нисък от изпразването му от помпата. Познайте дали не съм гледал тъпо как ми спира колата на газ.. угасва .. аз стоя вътре прост.. и тя след 2 минути пали пак. Върнах маркуча в "легена", но съм го прекарал от другата страна, което е доведе до различно сгъване на маркуча и явно рестрикция на тракта обратно гориво... груба грешка.. последваха 3 издънени регулатура за 1 седмица :lol: Много се отплеснах..
eGTT

User avatar
skydiver
GT addicted
Posts: 351
Joined: Wed Dec 05, 2012 11:44 pm
Contact:

Re: Причини за лош перформънс

Post by skydiver » Fri Jun 07, 2013 11:17 am

Чудесно инфо.
255цата ми дойде.
Чакам колата да й стане генерацията и ще я монтирам и аз.

User avatar
caviara
VVL founder
Posts: 172
Joined: Sat May 12, 2012 11:51 pm
Location: София
Contact:

Re: Причини за лош перформънс

Post by caviara » Fri Jun 07, 2013 2:53 pm

Xedox wrote:.. последваха 3 издънени регулатура за 1 седмица :lol: Много се отплеснах..
Ти да вземеш да станеш пророк!

Преди 10-на минути примата умря...
коеот подтвърждава правилото - винаги преди да умре върви много :(
Aматьор с нек'ъф хибрид

User avatar
skydiver
GT addicted
Posts: 351
Joined: Wed Dec 05, 2012 11:44 pm
Contact:

Re: Причини за лош перформънс

Post by skydiver » Fri Jun 07, 2013 3:26 pm

caviara wrote:
Xedox wrote:.. последваха 3 издънени регулатура за 1 седмица :lol: Много се отплеснах..
Ти да вземеш да станеш пророк!

Преди 10-на минути примата умря...
коеот подтвърждава правилото - винаги преди да умре върви много :(
И ти ли нещо оплеска с маркуча?

User avatar
caviara
VVL founder
Posts: 172
Joined: Sat May 12, 2012 11:51 pm
Location: София
Contact:

Re: Причини за лош перформънс

Post by caviara » Fri Jun 07, 2013 4:48 pm

не, просто на светофара загасна и толкоз :(
Aматьор с нек'ъф хибрид

User avatar
Xedox
DE+T pioneer
Posts: 117
Joined: Sun Dec 09, 2012 1:31 pm

Re: Причини за лош перформънс

Post by Xedox » Fri Jun 07, 2013 5:04 pm

Ама, като на бензин ли угасна или като на повече пари :D Шегувам се! Допускаме помпата.. да не би при монтажа да сте оставили опция за евентуално завъртане на помпата в оня кожух и сега смукателната и част да зяпа нагоре примерно или настрани и да не може да смуче бензин на под 20л в резервоара примерно? Just a guess :roll:
eGTT

User avatar
caviara
VVL founder
Posts: 172
Joined: Sat May 12, 2012 11:51 pm
Location: София
Contact:

Re: Причини за лош перформънс

Post by caviara » Fri Jun 07, 2013 11:46 pm

Не е невъзможно...
Преди малко си поиграх с колата и се оказа, че не чувам помпата, а ток до нея идва
Свещите са сухи, коеото означва, че нямам грижи с горивният регулатор и остажа или помпа или някой кабел вътре...
утре ще си взема старата помап и ще разглабям
Aматьор с нек'ъф хибрид

User avatar
skydiver
GT addicted
Posts: 351
Joined: Wed Dec 05, 2012 11:44 pm
Contact:

Re: Причини за лош перформънс

Post by skydiver » Sat Jun 08, 2013 12:03 am

Хмм...
Дано се окаже някой кабел или нещо евтино,че чакам дали да слагам моята.

User avatar
martin7937
Администратор
Posts: 236
Joined: Sun May 13, 2012 7:10 pm
Contact:

Re: Причини за лош перформънс

Post by martin7937 » Sun Jun 09, 2013 11:45 am

Няма причина да не слагаш твоята. Както Петър е писал по-горе, в масовия случай подмяната на заводската помпа води до подобряване работата на мотора в мното направления.
Като цяло самата смяна е доста проста процедура и е трудно нещо да се обърка. Всъщност трябва да искаш да направиш някаква глупост, за да я сториш. Или просто да проявиш индивидуализъм и креативност, което не е препоръчително. Всичко това разбира се ако е купен правилния монтажен кинт.

Ако до помпата стига ток, монтирана е последователно и по начин, по който се запазва принципа на работа на заводската помпа (т.е. всички маркучи са си по местата, самата помпа не се върти в корпуса си и т.н.), то евентуално прецакване на регулатора не би трябвало да е причина мотора да не може да запали. Според мен проблемът не е в инжектор, възможно е да е в регулатора, но прецакан регулатор по-скоро генерира необясними резултати, отколкото да ти доведе мотора до състояние, в което не може да запали. Не мисля и че моторът е повреден. Би трябвало да е или неправилен монтаж, или по-лошото - кофти помпа, което е вече кофти късмет..
Image

User avatar
caviara
VVL founder
Posts: 172
Joined: Sat May 12, 2012 11:51 pm
Location: София
Contact:

Re: Причини за лош перформънс

Post by caviara » Mon Jun 10, 2013 12:00 pm

Малко развитие по темата:
от вчера отново съм на пътя...

Проблемът според мен не е решен, но засега незнам какво може да е:
отворих резервуара, извадих помпата и и подадох напрежение от акумулатора директно - резултат от еднометров фонтан, от останалото вътре в нея гориво.

Преди това направих констатирах следните неща:
при изваждането на маркуча за възвратно гориво, започна да пръска, доста обилно от самият резервуар навън, което се оправи единствено с отваряне на капачката (което беше придружено с обилно количество въздух/пари излизащи от там), което разтовари вътрешното налягане.

след като видях, че помпата реално работи, затворих отново резервуара с Валброто вътре, дадох контакт и чух заветното жужене...

Последва разкачане на горивният филтър (частта, след него и преди рейката; контакт -фонтан...
т.е. горичвният филтър пуска и го сглобих обратно...

Разкачих управлението на канистъра - котакт, старт и колата запали...
загасих, открих, че съм забравил да си завия капачката на резервуара, коригирах пропуска - пак запали.
загасих, свързах управлението на канистъра, отново проба и отново запали...
оставих я да загрее, загасих и запалих, безгрижно.
Прибрах си колата до гаража (на самохд естествено).
Днес сутринта, отново запали безпроблемно и ме докара до офиса...

Единствено, което ми идва на акъл е да имам повредена клапа на капачката.

Странното е, че с тази помпа съм изкарал около 500 км. само градско.


довечера, ще проверя за записани грешки, но съм почти сигурен, че ще изплюе 55 :(
Aматьор с нек'ъф хибрид

User avatar
dido ra6kov
Т4 мераклия
Posts: 15
Joined: Mon Sep 02, 2013 12:33 am

Re: Причини за лош перформънс

Post by dido ra6kov » Sat Sep 14, 2013 5:34 pm

Хайде, и аз да се запиша с проблем, който много ме дразни и не мога да реша.............
От много време при нормално плавно ускорение достигайки 2500об/мин колата забива (спира да ускорява нормално и започва да тъпче), след което дразнещо замисляне в продължение на 1-2сек., последва изстрелване, все едно се включва турбина ............ Особено изразено е при доускорение на директна предавка. Няма го онова нормално и плавно ускорение от началото до прекъсвача. Много ме дразни и вбесява това, направо откачам и съм готов да грабна една по голяма секира и да я насека тази кола. Има случаи, когато тръгна да се доускоря за да изпреваря друга кола и престроя преди кръстовище да забие по този начин и да не мога да извърша маневрата.............
Мотора е SR20De -125hp напълно ревизиран (нови - лагери, сигменти, ангренажен к-кт, клапани), сменени бутала с такива от eGT- с прави чела и разпределителни валове от eGT.
Изпуск. с-ма: колектор от eGT, мека връзка и генерация на 57мм с един резонатор, ускорител(гилза) и крайно гърне.........
Сменени с времето: бензинова помпа, детонац. датчик, ламбда сонда, дистриб.капачка, палец, кабели, свещи(сега са NGK BKR6EY) и МАФ...........
Настроени са тайминг на 17гр., ТПС, обороти на празния ход...............
Колата има ГИ(от няколко седмици) и при работа на газ това явление го няма или поне е по-леко изразено. Може и да се залъгвам, защото настройката на ГИ не е добра - колата е много мудна. Но, със старата обикновена газова уредба колата работеше перфектно без никакви насичания и замисляния.
При проверка за записани грешки си вади 55, но не мога да се съглася с това..........
Има една малка подробност - при смяната на детонац. датчик преди 5г. се отчупи леглото му на блока и от тогава датчика е захванат на едно ухо (със заводска резба) на главата, но не записва грешка при работа както преди с умрелия датчик...............Дали е възможно, въпреки че ЕКУ не записва грешка, датчика да не слуша добре там на главата и да прави някакви парчета.............

User avatar
dido ra6kov
Т4 мераклия
Posts: 15
Joined: Mon Sep 02, 2013 12:33 am

Re: Причини за лош перформънс

Post by dido ra6kov » Sat Sep 14, 2013 8:41 pm

Днес, след като написах предния пост, слязох до колата и с малко риск, реших и спазвайки правилната процедура мръднах тайминга на пред с малко, просто ей така на око и като, че ли има малко подобрение, но ме е страх да му дам по-голямо предварение. За сега ще покарам така и ако не си внушавам, а наистина има подобрение, страх - не страх ще го мръдна още малко................
И като, че ли когато мотора е студен и работи с по-богата смес , май това досадно забиване и тъпчене го няма.........

User avatar
martin7937
Администратор
Posts: 236
Joined: Sun May 13, 2012 7:10 pm
Contact:

Re: Причини за лош перформънс

Post by martin7937 » Sun Sep 15, 2013 10:22 am

Когато двигателят е студен, ЕКУ-то използва няколко обогатителни таблици, включително тайминг, т.е. не пипа само горивото. Това че си бутнал делкото не е никакъв проблем. Делкото всъщност можеш да го оставиш там, където ти харесва най-много, без да се мислиш особено над въпроса с какъв точно тайминг си като градуси. Въпросът е, че крайните му положения водят до неприятни резултати - ако е прекалено ретарднато, двигателя тъпчи, няма никакъв риспонс, обикновено разхода е висок, но пък всичко се случва едно такова плавно и мазно. Ако делкото е прекалено адванснато, двигателят се развърта доста по-добре, усещаш го по-мощен, минимални движения на педала на газта водят до по-рязка реакция, но започваш да чуваш детонации в определени обороти и двигателя започва да е прекалено придърпващ и насичащ, изчезва онова мазното и гладко в работата му. Затова промяната на делкото е до въпрос на вкус и компромис между предимства и недостатъци.
Можеш спокойно да използваш таймниг между 15 и 18, дори 19, без да получиш всички написани по-горе странични ефекти. Ако искаш започни от там - карай я 1-2 дни с по-висок тайминг от нормалното, после я върни на позицията, на която беше досега, след това карай 1-2 дни на леко върнато делко. Въпросът е да уловиш тенденцията, а когато си сигурен кога работи по-добре, винаги можеш да си го настроиш на точните градуси.
Вече съм виждал много на брой Р10-ки, при които нок сензора е затикан просто някъде. За да имаш проблеми с нока, трябва самия датчик или да не работи, или да правиш това, което аз съм правил, т.е. таванене по тайминг в брутални режими, когато щеш нещеш влизаш в нок режим, къето много странни неща започват да се случват. Ти усещаш проблема си в обороти и лоуд, които остават леко вляво със зоната, която се следи от нок сензора, така че почти сигурно го изключвам.
Image

User avatar
dido ra6kov
Т4 мераклия
Posts: 15
Joined: Mon Sep 02, 2013 12:33 am

Re: Причини за лош перформънс

Post by dido ra6kov » Thu Sep 19, 2013 7:36 pm

Е, мърдах тайминга напред - назад, но няма управия, сече и сече, но до днес! Май успях да реша проблема, но ще покарам няколко дни и ще видя(пиша). А, проблема си беше точно неправилното позициониране на нок сензора горе на главата. Явно, там просто не слушаше адекватно и не беше полезен в промяната на динамичното предварение при поява на детонации, особено при рязко натискане на педала на газта при ускорение. Но, еку-то не го записваше като грешка, защото той не е умрял на цяло, а дава някакви стойности, макар и неточни! Сега датчика е на позиция 10см по-надолу от оригиналната му позиция и май успява да си върши работата коректно!
Тези дни ще си проличи!

Post Reply