Причини за лош перформънс
Причини за лош перформънс
Открижам нова тема, за да може малко да се полънят базите със знания, понеже винаги има нещо ново, което може да се научи.
Да кажа моето откритие отпреди две седмици:
смених стоковата горивна помпа с Wallbro 255 и в момента, колата се "реже" много повече във високите обороти (4000+)
След кратка проверка има и една интересна информация по въпроса, на този сайт:
http://www.underhoodservice.com/Article ... _draw.aspx
Да кажа моето откритие отпреди две седмици:
смених стоковата горивна помпа с Wallbro 255 и в момента, колата се "реже" много повече във високите обороти (4000+)
След кратка проверка има и една интересна информация по въпроса, на този сайт:
http://www.underhoodservice.com/Article ... _draw.aspx
Aматьор с нек'ъф хибрид
Re: Причини за лош перформънс
Ще си позволя да изкажа мнение по въпроса, като имам и опит, обхващащ ситуацията. Този ефект, който си наблюдавал се даължи на съвкупност от няколко фактора. Първо наличието на високодебитната Walbro помпа кара заводския горивен регулатор да не съумява да поддържа налягането, което е поддържал със заводската помпа и често налягането се повишава. Този факт внася ефект на обогатяване на горивната смес, а имайки предвид,че заводската ти карта има заложена идея и за някаква форма на пестене на гориво дори при пълна газ се оказва благоприятен за ускорението на мотора. Ако пък ли старата ти помпа е започвала да сдава багажа, то ефекта е още по осезателен. Говоря нещата от опит по простата причина, че се сблъсках с това и в атмоферен и в турбо вариянт на моята кола. Още като я взех колата имаше зверски проблем с помпата. ПОдмяната и с 255 внесе чувствителна разлика в поведението на мотора особено във високите обороти. След това с простия си акъл при едно от сглобяванията бях решил да "реорганизирам" системата в резервоара и махнах оня металния накрайник на обратното гориво и пуснах маркуча в резервоара. Груба грешка. На 20-та минута помпата изсмуква бензина от казана, а темпа на напълването му като скачен съд с резервоара беше по-нисък от изпразването му от помпата. Познайте дали не съм гледал тъпо как ми спира колата на газ.. угасва .. аз стоя вътре прост.. и тя след 2 минути пали пак. Върнах маркуча в "легена", но съм го прекарал от другата страна, което е доведе до различно сгъване на маркуча и явно рестрикция на тракта обратно гориво... груба грешка.. последваха 3 издънени регулатура за 1 седмица Много се отплеснах..
eGTT
Re: Причини за лош перформънс
Чудесно инфо.
255цата ми дойде.
Чакам колата да й стане генерацията и ще я монтирам и аз.
255цата ми дойде.
Чакам колата да й стане генерацията и ще я монтирам и аз.
Re: Причини за лош перформънс
Ти да вземеш да станеш пророк!Xedox wrote:.. последваха 3 издънени регулатура за 1 седмица Много се отплеснах..
Преди 10-на минути примата умря...
коеот подтвърждава правилото - винаги преди да умре върви много
Aматьор с нек'ъф хибрид
Re: Причини за лош перформънс
И ти ли нещо оплеска с маркуча?caviara wrote:Ти да вземеш да станеш пророк!Xedox wrote:.. последваха 3 издънени регулатура за 1 седмица Много се отплеснах..
Преди 10-на минути примата умря...
коеот подтвърждава правилото - винаги преди да умре върви много
Re: Причини за лош перформънс
Ама, като на бензин ли угасна или като на повече пари Шегувам се! Допускаме помпата.. да не би при монтажа да сте оставили опция за евентуално завъртане на помпата в оня кожух и сега смукателната и част да зяпа нагоре примерно или настрани и да не може да смуче бензин на под 20л в резервоара примерно? Just a guess
eGTT
Re: Причини за лош перформънс
Не е невъзможно...
Преди малко си поиграх с колата и се оказа, че не чувам помпата, а ток до нея идва
Свещите са сухи, коеото означва, че нямам грижи с горивният регулатор и остажа или помпа или някой кабел вътре...
утре ще си взема старата помап и ще разглабям
Преди малко си поиграх с колата и се оказа, че не чувам помпата, а ток до нея идва
Свещите са сухи, коеото означва, че нямам грижи с горивният регулатор и остажа или помпа или някой кабел вътре...
утре ще си взема старата помап и ще разглабям
Aматьор с нек'ъф хибрид
Re: Причини за лош перформънс
Хмм...
Дано се окаже някой кабел или нещо евтино,че чакам дали да слагам моята.
Дано се окаже някой кабел или нещо евтино,че чакам дали да слагам моята.
- martin7937
- Администратор
- Posts: 236
- Joined: Sun May 13, 2012 7:10 pm
- Contact:
Re: Причини за лош перформънс
Няма причина да не слагаш твоята. Както Петър е писал по-горе, в масовия случай подмяната на заводската помпа води до подобряване работата на мотора в мното направления.
Като цяло самата смяна е доста проста процедура и е трудно нещо да се обърка. Всъщност трябва да искаш да направиш някаква глупост, за да я сториш. Или просто да проявиш индивидуализъм и креативност, което не е препоръчително. Всичко това разбира се ако е купен правилния монтажен кинт.
Ако до помпата стига ток, монтирана е последователно и по начин, по който се запазва принципа на работа на заводската помпа (т.е. всички маркучи са си по местата, самата помпа не се върти в корпуса си и т.н.), то евентуално прецакване на регулатора не би трябвало да е причина мотора да не може да запали. Според мен проблемът не е в инжектор, възможно е да е в регулатора, но прецакан регулатор по-скоро генерира необясними резултати, отколкото да ти доведе мотора до състояние, в което не може да запали. Не мисля и че моторът е повреден. Би трябвало да е или неправилен монтаж, или по-лошото - кофти помпа, което е вече кофти късмет..
Като цяло самата смяна е доста проста процедура и е трудно нещо да се обърка. Всъщност трябва да искаш да направиш някаква глупост, за да я сториш. Или просто да проявиш индивидуализъм и креативност, което не е препоръчително. Всичко това разбира се ако е купен правилния монтажен кинт.
Ако до помпата стига ток, монтирана е последователно и по начин, по който се запазва принципа на работа на заводската помпа (т.е. всички маркучи са си по местата, самата помпа не се върти в корпуса си и т.н.), то евентуално прецакване на регулатора не би трябвало да е причина мотора да не може да запали. Според мен проблемът не е в инжектор, възможно е да е в регулатора, но прецакан регулатор по-скоро генерира необясними резултати, отколкото да ти доведе мотора до състояние, в което не може да запали. Не мисля и че моторът е повреден. Би трябвало да е или неправилен монтаж, или по-лошото - кофти помпа, което е вече кофти късмет..
Re: Причини за лош перформънс
Малко развитие по темата:
от вчера отново съм на пътя...
Проблемът според мен не е решен, но засега незнам какво може да е:
отворих резервуара, извадих помпата и и подадох напрежение от акумулатора директно - резултат от еднометров фонтан, от останалото вътре в нея гориво.
Преди това направих констатирах следните неща:
при изваждането на маркуча за възвратно гориво, започна да пръска, доста обилно от самият резервуар навън, което се оправи единствено с отваряне на капачката (което беше придружено с обилно количество въздух/пари излизащи от там), което разтовари вътрешното налягане.
след като видях, че помпата реално работи, затворих отново резервуара с Валброто вътре, дадох контакт и чух заветното жужене...
Последва разкачане на горивният филтър (частта, след него и преди рейката; контакт -фонтан...
т.е. горичвният филтър пуска и го сглобих обратно...
Разкачих управлението на канистъра - котакт, старт и колата запали...
загасих, открих, че съм забравил да си завия капачката на резервуара, коригирах пропуска - пак запали.
загасих, свързах управлението на канистъра, отново проба и отново запали...
оставих я да загрее, загасих и запалих, безгрижно.
Прибрах си колата до гаража (на самохд естествено).
Днес сутринта, отново запали безпроблемно и ме докара до офиса...
Единствено, което ми идва на акъл е да имам повредена клапа на капачката.
Странното е, че с тази помпа съм изкарал около 500 км. само градско.
довечера, ще проверя за записани грешки, но съм почти сигурен, че ще изплюе 55
от вчера отново съм на пътя...
Проблемът според мен не е решен, но засега незнам какво може да е:
отворих резервуара, извадих помпата и и подадох напрежение от акумулатора директно - резултат от еднометров фонтан, от останалото вътре в нея гориво.
Преди това направих констатирах следните неща:
при изваждането на маркуча за възвратно гориво, започна да пръска, доста обилно от самият резервуар навън, което се оправи единствено с отваряне на капачката (което беше придружено с обилно количество въздух/пари излизащи от там), което разтовари вътрешното налягане.
след като видях, че помпата реално работи, затворих отново резервуара с Валброто вътре, дадох контакт и чух заветното жужене...
Последва разкачане на горивният филтър (частта, след него и преди рейката; контакт -фонтан...
т.е. горичвният филтър пуска и го сглобих обратно...
Разкачих управлението на канистъра - котакт, старт и колата запали...
загасих, открих, че съм забравил да си завия капачката на резервуара, коригирах пропуска - пак запали.
загасих, свързах управлението на канистъра, отново проба и отново запали...
оставих я да загрее, загасих и запалих, безгрижно.
Прибрах си колата до гаража (на самохд естествено).
Днес сутринта, отново запали безпроблемно и ме докара до офиса...
Единствено, което ми идва на акъл е да имам повредена клапа на капачката.
Странното е, че с тази помпа съм изкарал около 500 км. само градско.
довечера, ще проверя за записани грешки, но съм почти сигурен, че ще изплюе 55
Aматьор с нек'ъф хибрид
- dido ra6kov
- Т4 мераклия
- Posts: 15
- Joined: Mon Sep 02, 2013 12:33 am
Re: Причини за лош перформънс
Хайде, и аз да се запиша с проблем, който много ме дразни и не мога да реша.............
От много време при нормално плавно ускорение достигайки 2500об/мин колата забива (спира да ускорява нормално и започва да тъпче), след което дразнещо замисляне в продължение на 1-2сек., последва изстрелване, все едно се включва турбина ............ Особено изразено е при доускорение на директна предавка. Няма го онова нормално и плавно ускорение от началото до прекъсвача. Много ме дразни и вбесява това, направо откачам и съм готов да грабна една по голяма секира и да я насека тази кола. Има случаи, когато тръгна да се доускоря за да изпреваря друга кола и престроя преди кръстовище да забие по този начин и да не мога да извърша маневрата.............
Мотора е SR20De -125hp напълно ревизиран (нови - лагери, сигменти, ангренажен к-кт, клапани), сменени бутала с такива от eGT- с прави чела и разпределителни валове от eGT.
Изпуск. с-ма: колектор от eGT, мека връзка и генерация на 57мм с един резонатор, ускорител(гилза) и крайно гърне.........
Сменени с времето: бензинова помпа, детонац. датчик, ламбда сонда, дистриб.капачка, палец, кабели, свещи(сега са NGK BKR6EY) и МАФ...........
Настроени са тайминг на 17гр., ТПС, обороти на празния ход...............
Колата има ГИ(от няколко седмици) и при работа на газ това явление го няма или поне е по-леко изразено. Може и да се залъгвам, защото настройката на ГИ не е добра - колата е много мудна. Но, със старата обикновена газова уредба колата работеше перфектно без никакви насичания и замисляния.
При проверка за записани грешки си вади 55, но не мога да се съглася с това..........
Има една малка подробност - при смяната на детонац. датчик преди 5г. се отчупи леглото му на блока и от тогава датчика е захванат на едно ухо (със заводска резба) на главата, но не записва грешка при работа както преди с умрелия датчик...............Дали е възможно, въпреки че ЕКУ не записва грешка, датчика да не слуша добре там на главата и да прави някакви парчета.............
От много време при нормално плавно ускорение достигайки 2500об/мин колата забива (спира да ускорява нормално и започва да тъпче), след което дразнещо замисляне в продължение на 1-2сек., последва изстрелване, все едно се включва турбина ............ Особено изразено е при доускорение на директна предавка. Няма го онова нормално и плавно ускорение от началото до прекъсвача. Много ме дразни и вбесява това, направо откачам и съм готов да грабна една по голяма секира и да я насека тази кола. Има случаи, когато тръгна да се доускоря за да изпреваря друга кола и престроя преди кръстовище да забие по този начин и да не мога да извърша маневрата.............
Мотора е SR20De -125hp напълно ревизиран (нови - лагери, сигменти, ангренажен к-кт, клапани), сменени бутала с такива от eGT- с прави чела и разпределителни валове от eGT.
Изпуск. с-ма: колектор от eGT, мека връзка и генерация на 57мм с един резонатор, ускорител(гилза) и крайно гърне.........
Сменени с времето: бензинова помпа, детонац. датчик, ламбда сонда, дистриб.капачка, палец, кабели, свещи(сега са NGK BKR6EY) и МАФ...........
Настроени са тайминг на 17гр., ТПС, обороти на празния ход...............
Колата има ГИ(от няколко седмици) и при работа на газ това явление го няма или поне е по-леко изразено. Може и да се залъгвам, защото настройката на ГИ не е добра - колата е много мудна. Но, със старата обикновена газова уредба колата работеше перфектно без никакви насичания и замисляния.
При проверка за записани грешки си вади 55, но не мога да се съглася с това..........
Има една малка подробност - при смяната на детонац. датчик преди 5г. се отчупи леглото му на блока и от тогава датчика е захванат на едно ухо (със заводска резба) на главата, но не записва грешка при работа както преди с умрелия датчик...............Дали е възможно, въпреки че ЕКУ не записва грешка, датчика да не слуша добре там на главата и да прави някакви парчета.............
- dido ra6kov
- Т4 мераклия
- Posts: 15
- Joined: Mon Sep 02, 2013 12:33 am
Re: Причини за лош перформънс
Днес, след като написах предния пост, слязох до колата и с малко риск, реших и спазвайки правилната процедура мръднах тайминга на пред с малко, просто ей така на око и като, че ли има малко подобрение, но ме е страх да му дам по-голямо предварение. За сега ще покарам така и ако не си внушавам, а наистина има подобрение, страх - не страх ще го мръдна още малко................
И като, че ли когато мотора е студен и работи с по-богата смес , май това досадно забиване и тъпчене го няма.........
И като, че ли когато мотора е студен и работи с по-богата смес , май това досадно забиване и тъпчене го няма.........
- martin7937
- Администратор
- Posts: 236
- Joined: Sun May 13, 2012 7:10 pm
- Contact:
Re: Причини за лош перформънс
Когато двигателят е студен, ЕКУ-то използва няколко обогатителни таблици, включително тайминг, т.е. не пипа само горивото. Това че си бутнал делкото не е никакъв проблем. Делкото всъщност можеш да го оставиш там, където ти харесва най-много, без да се мислиш особено над въпроса с какъв точно тайминг си като градуси. Въпросът е, че крайните му положения водят до неприятни резултати - ако е прекалено ретарднато, двигателя тъпчи, няма никакъв риспонс, обикновено разхода е висок, но пък всичко се случва едно такова плавно и мазно. Ако делкото е прекалено адванснато, двигателят се развърта доста по-добре, усещаш го по-мощен, минимални движения на педала на газта водят до по-рязка реакция, но започваш да чуваш детонации в определени обороти и двигателя започва да е прекалено придърпващ и насичащ, изчезва онова мазното и гладко в работата му. Затова промяната на делкото е до въпрос на вкус и компромис между предимства и недостатъци.
Можеш спокойно да използваш таймниг между 15 и 18, дори 19, без да получиш всички написани по-горе странични ефекти. Ако искаш започни от там - карай я 1-2 дни с по-висок тайминг от нормалното, после я върни на позицията, на която беше досега, след това карай 1-2 дни на леко върнато делко. Въпросът е да уловиш тенденцията, а когато си сигурен кога работи по-добре, винаги можеш да си го настроиш на точните градуси.
Вече съм виждал много на брой Р10-ки, при които нок сензора е затикан просто някъде. За да имаш проблеми с нока, трябва самия датчик или да не работи, или да правиш това, което аз съм правил, т.е. таванене по тайминг в брутални режими, когато щеш нещеш влизаш в нок режим, къето много странни неща започват да се случват. Ти усещаш проблема си в обороти и лоуд, които остават леко вляво със зоната, която се следи от нок сензора, така че почти сигурно го изключвам.
Можеш спокойно да използваш таймниг между 15 и 18, дори 19, без да получиш всички написани по-горе странични ефекти. Ако искаш започни от там - карай я 1-2 дни с по-висок тайминг от нормалното, после я върни на позицията, на която беше досега, след това карай 1-2 дни на леко върнато делко. Въпросът е да уловиш тенденцията, а когато си сигурен кога работи по-добре, винаги можеш да си го настроиш на точните градуси.
Вече съм виждал много на брой Р10-ки, при които нок сензора е затикан просто някъде. За да имаш проблеми с нока, трябва самия датчик или да не работи, или да правиш това, което аз съм правил, т.е. таванене по тайминг в брутални режими, когато щеш нещеш влизаш в нок режим, къето много странни неща започват да се случват. Ти усещаш проблема си в обороти и лоуд, които остават леко вляво със зоната, която се следи от нок сензора, така че почти сигурно го изключвам.
- dido ra6kov
- Т4 мераклия
- Posts: 15
- Joined: Mon Sep 02, 2013 12:33 am
Re: Причини за лош перформънс
Е, мърдах тайминга напред - назад, но няма управия, сече и сече, но до днес! Май успях да реша проблема, но ще покарам няколко дни и ще видя(пиша). А, проблема си беше точно неправилното позициониране на нок сензора горе на главата. Явно, там просто не слушаше адекватно и не беше полезен в промяната на динамичното предварение при поява на детонации, особено при рязко натискане на педала на газта при ускорение. Но, еку-то не го записваше като грешка, защото той не е умрял на цяло, а дава някакви стойности, макар и неточни! Сега датчика е на позиция 10см по-надолу от оригиналната му позиция и май успява да си върши работата коректно!
Тези дни ще си проличи!
Тези дни ще си проличи!